Trzy powody do prowadzenia profilu firmowego na Facebooku

1. Powiększasz swój zasięg

Czy wiesz ile użytkowników na całym świecie ma Facebook? Ponad 1,4 miliarda! W Polsce liczba userów przekroczyła 17 milionów, oznacza to, że niemal 50% Polaków korzysta z największego oraz najpopularniejszego portalu społecznościowego. Początkowo Facebook przeznaczony był wyłącznie dla osób, jednakże wraz z popularyzacją fan page powstały profile dla firm, które stały się ich wirtualną wizytówką. Obecnie niemal każda firma chce prowadzić profil w social media, co jest bardzo dobrym znakiem zrozumienia specyfiki komunikowania się w 2. dekadzie XXI wieku. Mając profil w social media zwiększasz swój zasięg – to jest docierasz do większej liczby osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoją działalnością. Im jesteś ciekawszy, im bardziej skuteczna w działaniu jest Twoja firma, tym więcej „likeów” uzyskasz. Czy warto ? Oczywiście!

Komunikacja na Facebooku

2. Masz bezpośredni kontakt z klientami

Dotarcie do osób to jedno, ale zbudowanie lojalnego grona konsumentów to drugie. Odpowiadaj im na zapytania, zachęcaj do rozmowy, rób konkursy i bądź dla nich partnerem, nie zaś tylko zleceniobiorcą. Postaraj się odpowiadać szybko i rzeczowo, postaw na szczegóły i konkrety, nie owijaj w bawełnę. Dzięki social mediom możesz błyskawicznie dowiedzieć się tego, co o Twojej firmie sądzą zwykli ludzie, ale także inne – konkurencyjne firmy. Bądź na bieżąco ze wszystkimi wiadomościami i żadnej z nich nie zostawiaj samej sobie. Im popularniejsza będzie Twoja firma, tym więcej pytań stanie przed obliczem Twoim lub Twoich pracowników…czy poszerzyć wtedy firmę o dział internetowego marketingu? Jeśli zależy Ci na sukcesie o przyciąganiu nowych klientów to jak najbardziej. Social media mogą być Twoją przepustką do zysku i odnoszenia zwycięstw, powodzenia.

3. Wiesz jakie są oczekiwania konsumentów – poznajesz je w trybie real-time

Przebywanie w social media to nie tylko komunikacja. Obserwując komentarze Twoich byłych, stałych lub potencjalnych klientów, dowiesz się tego, co od Ciebie i Twojej firmy jest oczekiwane. Dostosuj profil firmy do klienta, zrób coś dla niego, a możesz być pewien, że przyniesie Ci to więcej odbiorców i pieniędzy. Będziesz budował wizerunek przyjaciela i przedsiębiorstwa kompetentnego. Warto dowiadywać się nieustannie o potrzebach i marzeniach ludzi, jeśli spełnisz je zanim mocno wzrośnie na nie popyt, natychmiast zostaniesz liderem w danej dziedzienie. Media społecznościowe to źródło tzw. insightów – czyli problemów i motywów działania u ludzi, które są zakorzenione w ich podświadomości, ale rzadko można je dostrzec fizycznie. Ty możesz być kimś, kto je odkryje, wystarczy tylko sukcesywnie śledzić działalność Internautów – social media są dla każdego, także dla Twojego biznesu.