Trzy powody, dla których marka potrzebuje key visual

1. Key visual oddaje obraz marki

Na początek warto wyjaśnić samo pojęcie key visual. Są to elementy, który stosuje się podczas stworzenia graficznej reklamy czy prezentacji marki, które niejako charakteryzują konkretną markę. Zakładając, że jesteśmy firmą, która produkuje piwo, mamy w swojej ofercie kilku różnych browarów, które powinny się od siebie odróżniać. Mowa nie tylko o smaku, kolorze trunku czy też formie butelki, do której piwo będzie rozlewane. Mowa jest także o tym, dla kogo jest to piwo, co symbolizuje, z jakimi osobami „łączy się” najlepiej, czy jaka forma jego podania jest najlepsza. Dla przykładu piwo „koncerniaki” takie jak Tatra czy Harnaś w swoim key visual wyrażają przede wszystkim sytuację użycia produktu oraz pewną grupę docelową. Jak łatwo spostrzec są to dojrzali mężczyźni, którzy ciężko pracują i potrzebują czegoś, co ich zrelaksuje po pracy, ewentualnie są to osoby w wieku średnim, które potrzebują orzeźwienia na trudnym szlaku górskim. Tatra i Harnaś świetne realizują politykę key visual, dając konsumentowi obraz marki, jednoznacznie sugerują, że tego rodzaju piwo z pewnością nie przystoi pić w dobrej restauracji.

2. Key visual to sposób na przyciągnięcie klientów

Jak napisaliśmy wcześniej key visual oddaje obraz marki. Jest zatem metodą na przyciągnięcie klientów. Jeśli reklama telewizyjna, w prasie czy na banerze internetowym jest jednakowa lub bardzo do siebie podobna, wtedy konsument postrzega markę jako spójną, która wyraża pewne wartości. Wszędzie bowiem pojawiają się elementy wspólne czyli rdzeń key visual. Key visual polega właśnie na tym, aby przedstawić spójny obraz brandu, a przede wszystkim konkretnego produktu. Klienci czy raczej konsumenci mogą być przyciągnięci dobrze zrobionym „opakowaniem reklamowym” produktu. Sposób użycia, osoby, które używają produkty, miejsce użycia czy inne elementy pomagają w przyciągnięciu pewnej grupy osób. Konsumenci podświadomie poszukują produktów, które oddają ich wewnętrzne „ja”. Dla przykładu reklama zimowych kurtek w otoczeniu wysokich gór, srogiego mrozu i generalnie atmosfery zagrożenia może pomóc zainteresowań odbiorców, którzy lubią wyzwania górskie.

Podstawa dla key visual

3. Key visual buduje relacje konsument-produkt

Relacje z marką mogą być trwałe, chwilowe lub przejściowe. Dobra strategia marki oraz sam key visual pozwalają odpowiednio identyfikować markę jako konkretny byt, który zdradza swoje najważniejsze cechy. Konsumenci, które wyrażają podobne „poglądy” jak marka prędzej staną się jej zwolennikami. Relacje z marką dzięki key visual to jednak najczęściej stan chwilowy. Dobra kampania pozwala na żywe zainteresowanie produktem, ale może być jednorazowe, jeśli marka nie sprosta oczekiwań, które klient pokładał w reklamie. Przejściowe relacje natomiast to efekt złych oraz dobrych działań marki. Jeśli brand buduje swój wizerunek pozytywnie – konsument się zbliża, jeśli robi to źle – ten się oddala. Trwałe relacje powstają tylko wtedy kiedy key visual realizowany jest konsekwentnie przez długi czas, wraz z realizacją obietnic oraz systematycznych wyrażaniem osobowości marki, która pokrywa się z osobowością konsumenta.